Savna

Urnik savne:

  • ponedeljek – sreda: 17.00 do 21.30
  • četrtek: 17.00 do 19.00

Za savnanje je potrebna predhodna rezervacija, saj je število mest omejeno. Za zaključene skupine uporaba savne tudi v ostalih terminih – s predhodnim dogovorom.

 

Savnanje ni več samo modna muha, ni več samo za izbrane. Redno obiskovanje savne se nam lahko še kako obrestuje.

Predpisanih pravil, koliko časa naj ostanemo v savni, ali kolikokrat naj se segrejemo in ohladimo, ni. Čas segrevanja je odvisen od temperature, vlage in posameznice. Vedno poslušajmo svoje telo in se savnajmo tako, da se bomo počutile kar najbolje. Začetnice naj ostanejo v savni samo tako dolgo, da se še dobro počutijo, pa čeprav je to le nekaj minut.

Savna je namenjena sprostitvi in boljšemu počutju, zato poslušajmo svoje telo. Poleg tega ima savnanje še celo vrsto zdravilnih lastnosti. Zaradi pospešenega bitja srca se poveča cirkulacija krvi, koža se dobro prekrvavi in postane rožnata. Pospeši se tudi delovanje ledvic, ki izločijo soli, strupene in odpadne snovi iz telesa. Zaradi segrevanja in ohlajanja postanejo žile bolj prožne in ravno zato naše telo lažje prenaša poletne visoke temperature in zimski mraz.

Savnanje je najboljše čiščenje za našo kožo. Vročina razširi pore na koži in s potenjem se izločijo odmrla koža, prah, umazanija, ostanki ličil in odvečen loj. Tako se povrhnjica lažje obnavlja. Savnanje je koristna kozmetična nega za kožo, pomaga pri odpravljanju kožnih bolezni in preprečuje nastanek celulita. Savnanje omejuje psihični in fizični stres. Bolečine in napetosti v mišicah in sklepih popustijo, saj savna sprošča celoten mišični sistem in pomirja mišično napetost. Zato mnogim ljudem savna pomeni zagotovilo za dober nočni spanec.

Savna blagodejno deluje tudi na dihala in z rednim savnanjem preprečimo prehlade, povečamo, okrepimo imunsko odpornost in se hkrati odlično zabavamo ter sproščamo.

Napotki za savnanje

  • Najprej se slečemo in odložimo ves nakit. V savno vzamemo brisačo oziroma rjuho, na kateri bomo sedele, ležale.
  • Preden vstopimo v savno, se temeljito oprhamo. S tem si razmastimo in ovlažimo kožo ter s telesa odstranimo vonje, dišave, ki v savno ne sodijo. Tako tudi pore pripravimo na potenje. Priporočljiv je tudi piling za odstranitev odmrlih delcev kože.
  • Obrišemo se, kajti telo mora biti pred vstopom v savno popolnoma suho, ker se tako hitreje prične potiti in s tem je učinek savnanja večji.
  • Če imamo hladne noge, si jih pred vstopom v savno oprhamo s toplo vodo. Kajti v primeru, da imamo hladne noge, bo učinek potenja nastopil kasneje.
  • Pri vstopu v savno obvezno z rjuho ali brisačo pogrnemo mesto, kjer bomo sedele, ležale oziroma se dotikale lesenih klopi. Podložimo tudi noge, roke in glavo. Vstopamo vedno hitro, da po nepotrebnem ne hladimo savne.
  • Ko smo v savni, čimbolj mirujmo. Dihamo normalno. Med savnanjem lahko sedimo ali ležimo. Preden zapustimo savno sedemo, da se v telesu vzpostavi normalen pritisk in da se izognemo vrtoglavici.
  • Priporočljivo je, da je prvo savnanje nekoliko krajše – od 10 do 12 minut (v pomoč za časovno orientacijo nam je peščena ura na steni savne). Prav tako ob prvem savnanju izberemo nižje ležečo klop, kjer je temperatura nižja.
  • Ko se dovolj segrejemo, zapustimo savno in se postopoma ohladimo: s prho ali pa samo sedimo in počivamo na sobni temperaturi. Najprej si privoščimo minuto ali dve počitka za ohladitev, šele nato sledi prhanje. Še posebej pazimo, da počasi ohlajamo glavo. Celotni počitek naj traja dvakrat dlje od savnanja.
  • Vsako naslednje savnanje je lahko nekoliko daljše od predhodnega (cca. 2 minuti več). Po vsakem savnanju sledi krajši počitek za ohladitev (1 – 2 minuti), po želji prhanje in nato daljši počitek, ki naj vedno traja dvakrat dlje od savnanja.
  • Ciklus savnanja (segrevanje) in ohlajanja s počitkom lahko ponovimo toliko krat kot nam godi. Večini zadoščata dva do trije cikli.
  • V zadnjem ciklu savnanja izberemo nižjo temperaturo (nižje ležečo klop).
  • Po zaključenih vseh ciklih savnanja, se osvežimo s prho in si privoščimo 10 do 15 minut počitka. Preden se oblečemo v sveže perilo, se dobro ohladimo, sicer se bomo še naprej potile. Pazimo tudi, da nas ne bo zeblo, kajti telo je takoj po savnanju občutljivo.
  • Med savnanjem je priporočljivo piti veliko tekočine. Če našemu telesu primanjkuje mineralov, lahko pred odhodom v savno popijemo kozarec mineralne vode, lahko tudi naravni sok. Vsekakor je priporočljiva navadna voda, nikoli alkohol.
  • Po končanem savnanju popijemo kaj osvežilnega. Uživanje sadja pomaga pri normaliziranju nivoja kalcija. Izgubo magnezija bomo kasneje nadomestile z zeleno listnato zelenjavo. Po savnanju pojemo tudi kaj slanega, če nam tekne.
  • Savnanje naj bi nas pripeljalo do boljšega počutja, zato prisluhnimo svojemu lastnemu telesu in sledimo notranjemu občutku v njem. Število ciklov savnanja ter dolžino ogrevanja in hlajenja prilagodimo same sebi.
  • Strogih pravil za savnanje ni, so pa napotki, kako v savni narediti največ za zdravje in vitalnost vsake celice.
  • V kolikor imate glede savnanja pomisleke povezane z zdravjem, se pred odhodom v savno posvetujete z zdravnikom.

Ali ste vedele?

  • Da v savno vstopamo hitro, sedemo na prosto mesto in se ne pogovarjamo glasno. Obzirne smo do drugih, vrata savne zapiramo in odpiramo hitro ter tako preprečimo vdor hladnega zraka v savno.
  • Da z zalivanjem kamnov ne zvišujemo temperature, ampak relativno vlažnost, s čimer pa spremenimo pomen finske savne.
  • Da je najvišja temperatura v savni na višji stopnički (klopi), najnižja pa na nižji in da se lahko premikamo od ene do druge, odvisno od počutja. Temperatura se dvigne od 10 do 15 stopinj celzija na stopničko.
  • Da je ohlajanje (potem ko se telo v savni segreje, srčni utrip pa pospeši) nujni sestavni del savnanja. Pred ledeno osvežitvijo pod tušem je priporočljivo postati za minuto ali dve ter nekajkrat močno vdihniti in se šele nato prepustiti učinkom mrzle osvežitve, ki povzroči krčenje razširjenega perifernega ožilja in izjemen občutek ugodja.
  • Da pride do vrtoglavice zaradi nenadnega prilagajanja telesa temperaturnim spremembam. Običajno se pojavi pri ljudeh z nizkim krvnim tlakom. Ljudem z visokim krvnim tlakom pa strokovnjaki svetujejo, da svoje telo pred prhanjem ohlajajo dlje časa in manj kontrastno in da se izogibajo ledenemu tušu ter bazenu s hladno vodo.
  • Da v savni s potenjem izgubimo veliko tekočine, katero moramo nadomestiti, in sicer s pitjem brezalkoholnih pijač. Te naj bi pili med ohlajanjem, saj pomagajo hladiti telo.
  • Da je pred vstopom v savno priporočljivo izpustiti oblini obrok, saj tako krvni obtok ne bo dodatno obremenjen s procesom prebave.
  • Da je pred obiskom savne s kože priporočljivo odstraniti make-up ter nakit, po savnanju pa kožo razvajati z vlažno emulzijo, mlekom ali hranilnimi kremami.
  • Da se je treba po končanem savnanju resnično dobro ohladiti in si privoščiti daljši počitek.

DSC_0319DSC_0321
DSC_0329DSC_0330